Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego

Aktualizacja deklaracji dostępności

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: pspsumin.pl

Data publikacji strony internetowej: 6.10.2017

Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 6.10.2017

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Deklarację sporządzono dnia: 12.03.2021

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 31.03.2022

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp.z o.o. Sp. k.

Treści lub funkcje niedostępne:

  • Część zdjęć nie posiada prawidłowego opisu lub nie posiada go wcale
  • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Monika Prochuń adres e-mail: pspsumin@wp.pl

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Postępowanie odwoławcze

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Wejście główne do budynku – dojście od bramy chodnikiem, następnie schodami do drzwi wejściowych – drzwi wejściowe otwierane ręcznie. Wejście boczne do budynku od strony jeziora – dojście od bramy chodnikiem, następnie pojedynczym stopniem do drzwi wejściowych otwieranych ręcznie. Wejście od strony parku – wejście dostoswane dla osób niepełnosprawnych, gdzie znajduje się pochylnia prowadząca do drzwi wejściowych otwieranych ręcznie. Dojście do wejścia dla osób niepełnosprawnych jest oznakowane.

Dostosowanie korytarzy

Budynek szkoły posiada dostosowane korytarze i dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynku szkolnym.

Dostosowanie schodów

Budynek szkoły składa się z 4 kondygnacji. Na klatkach schodowych zamontowane są poręcze i balustrady.

Dostosowanie wind

W budynku znajduje się winda (dźwig platformowy), który zapewnia osobom niepełnosprawnym przemieszczanie się pomiędzy kondygnacjami i dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynku szkolnym.

Dostępność pochylni

W budynku szkoły zamontowana jest pochylnia dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność platform

W budynku szkoły zamontowana jest platforma dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność informacji głosowych

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.

Dostosowanie parkingów

Na terenie szkoły wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku szkoły może wejść osoba z psem asystującym.

Dostępność tłumacza języka migowego

Na terenie szkoły nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. Istnieje możliwość zatrudnienia tłumacza z zewnątrz, po wcześniejszym umówieniu się.

 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 31-03-2022
Dokument wytworzony przez: Dyrekcja
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Barbara Rozwadowska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 marca 2022 11:11
Dokument wprowadzony do BIP przez: Barbara Rozwadowska
Ilość wyświetleń: 427
31 marca 2022 11:11 (Barbara Rozwadowska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)