SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SIWZ)
Przetarg nieograniczony na:
„Zakup i dostawa oleju opałowego lekkiego
do budynku Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie”
Sumin, 2020-01-21
ZAMAWIAJĄCY:
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie
Sumin 38; 83-200 Starogard Gdański
Reprezentowany przez Dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie
Postępowanie jest prowadzone zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r.
PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
(tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) zwanej dalej „ustawą”.
Zatwierdzam:
Dyrektor
/-/
Barbara Rozwadowska
SIWZ zawiera:
Instrukcję dla Wykonawców
Formularze ofertowe
Wzory oświadczeń
Wzór umowy
INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego
Na zadanie : „Zakup i dostawa oleju opałowego lekkiego do budynku Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie”
I. Nazwa i adres Zamawiającego.
Zamawiającym jest Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie, w której imieniu występuje Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie – Barbara Rozwadowska
Nazwa oraz adres Zamawiającego
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie,
Sumin 38, 83-200 Starogard Gdański;
tel. 58 5621078, tel. kom.795-434-385
BIP: bip.pspsumin.pl
Godziny urzędowania: pn-pt. 7:30-15:00
II. Tryb udzielenia zamówienia.
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest prowadzone w trybie przetargu
nieograniczonego, zgodnie z przepisami ustawy z dn. 29.01.2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) , zwanej dalej „Prawem Zamówień Publicznych”, w skrócie Pzp.
- Postępowanie jest prowadzone z udziałem Komisji Przetargowej.
III. Przedmiot zamówienia.
- Przedmiotem zamówienia jest zakup i sukcesywna dostawa oleju opałowego lekkiego przeznaczonego do celów grzewczych dla Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego Suminie, Sumin 38, 83-200 Starogard Gdański w ilości szacunkowej 18000 litrów.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość: zmniejszenia/zwiększenia ilości dostawy oleju stosownie do potrzeb.
- Wykonawca dostarczy olej opałowy lekki autocysterną do kotłowni Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie w godz. 7:00 - 13:00. Autocysterna musi być wyposażona w urządzenie dystrybucyjne – instalację pomiarową do paliw płynnych oraz posiadać aktualne na dzień dostawy świadectwo legalizacji / certyfikacji urządzeń dystrybucyjnych w autocysternie. Zamawiający dysponuje zbiornikami na olej opałowy o łącznej pojemności 8000 litrów (8 zbiorników o pojemności 1000 litrów każdy). Koszty transportu pokrywa Wykonawca.
- Jednostkowe dostawy oleju odbywać się będą w ilości szacunkowej około 4000 litrów.
- Wykonawca zrealizuje jednostkową dostawę w terminie 2 (dwóch) dni roboczych, liczonych od dnia otrzymania do godz. 13:00 zamówienia nadanego telefonicznie lub faksem przez Zamawiającego, przy założeniu, że zamówienie zostało złożone w dniu roboczym.
- Do każdej jednostkowej dostawy Wykonawca dołączy aktualny atest jakościowy producenta paliwa lub poświadczoną przez niego kopię atestu dotyczącą dostarczonej partii paliwa oraz dokument o obowiązujących aktualnie cenach hurtowych oleju opałowego, dostępnych na stronie internetowej producenta.
- Do dostaw oleju opałowego lekkiego do celów grzewczych stosuje się wymagania jakościowe określone w normie PN-C 96024 : 2011. (L1).
- Dostawy do Zamawiającego będą rozliczane i fakturowane w ilościach mierzonych w temperaturze rzeczywistej - ilość oleju określona na fakturze musi być zgodna ze wskazaniem licznika urządzenia napełniającego zamontowanego przy autocysternie.
- Rodzaj zamówienia – dostawa.
- Wspólny Słownik Zamówień (CPV) : 09.13.51.00-5 olej opałowy.
- Specyfikację można pobrać ze strony internetowej BIP bip.pspsumin.pl lub odebrać osobiście w siedzibie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie, Sumin 38, 83-200 Starogard Gdański.
IV. Oferty częściowe.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
V. Zamówienia uzupełniające.
Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ustawy.
VI. Oferty wariantowe.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
VII. Termin wykonania zamówienia.
Termin wykonania: od dnia 17.02.2020r. do dnia 18.12.2020r.
VIII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz muszą spełniać następujące warunki udziału w postępowaniu:
1) posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
ñ Wykonawca musi wykazać, że jest uprawniony do obrotu paliwami ciekłymi i posiada wymaganą przez prawo koncesję na obrót paliwami ciekłymi (OPC), wydaną przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997r. - Prawo energetyczne (tekst jedn. Dz. U. Z 2017r., poz. 220, z późn. zm.),
ñ Dla uznania, że Wykonawca spełnia w/w warunek zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył : oświadczenie o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu i koncesję na obrót paliwami ciekłymi.
2) posiadać wiedzę i doświadczenia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
ñ Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
ñ Dla uznania, że Dla uznania, że Wykonawca spełnia w/w warunek zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu,
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
ñ Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
ñ Dla uznania, że Wykonawca spełnia w/w warunek zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu,
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
ñ Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
ñ Dla uznania, że Wykonawca spełnia w/w warunek zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu.
- Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę, które części zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom.
- W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w pkt 1 winien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie.
- Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie
przedłożonych dokumentów lub oświadczeń na zasadzie „spełnia/nie spełnia”. Niespełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
IX. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy.
- W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
1) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2 do SIWZ;
2) Koncesja na obrót paliwami ciekłymi.
- W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia
Wykonawca składa:
1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pzp. - Załącznik nr 3 do SIWZ;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2
ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert.
- Ponadto Wykonawca składa następujące dokumenty:
1) Załącznik nr 1 do SIWZ: „OFERTA” , sporządzony zgodnie z wzorem załączonym do niniejszej specyfikacji.
- Dokumenty, o których mowa w rozdz. IX ust.2 pkt. 2) i ust 1 pkt. 2) - mogą być przedłożone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną (-e) do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
- Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Wykonawca składa:
1) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5, pkt 1, lit. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawione odpowiednio nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.
- W przypadku Wykonawców występujących wspólnie (tzw. Konsorcjum) lub przez spółkę cywilną wszystkie oświadczenia, dokumenty i informacje wymienione w rozdz. IX ust. 2 pkt.1) i 2) oraz w rozdz. IX ust.1 pkt. 1 i 2 winny by złożone przez każdego partnera osobno, pozostałe składana są wspólnie.
- W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty.
X. Sposób porozumiewania się Zamawiającego i Wykonawców.
- Oświadczenia lub dokumenty, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mają obowiązek przekazywać na piśmie. Oświadczenia lub dokumenty, wnioski, zawiadomienia Zamawiający i Wykonawcy przekazują zgodnie z wyborem Zamawiającego za pomocą maila, a następnie niezwłocznie potwierdzają pisemnie. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane przez Wykonawcę są przekazywane Zamawiającemu na adres poczty elektronicznej pspsumin@wp.pl a następnie pisemnie na adres Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie, Sumin 38, 83-200 Starogard Gdański
- Zamawiający wymaga niezwłocznego potwierdzenia przez Wykonawcę mailem lub pisemnie faktu otrzymania każdej informacji.
- Forma pisemna zastrzeżona jest do złożenia oferty wraz z załącznikami, w tym oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie przez oferowany przedmiot zamówienia wymagań określonych przez zamawiającego oraz pełnomocnictwa.
XI. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami.
Wszelkich informacji na temat przedmiotu zamówienia udziela:
- Barbara Rozwadowska – tel. 58 56 21078; tel. kom. 795-434-385
XII. Termin związania ofertą.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XIII. Sposób przygotowania oferty.
- Ofertę należy sporządzić w języku polskim w formie pisemnej.
- Oferta winna zawierać wszystkie elementy zgodnie z Rozdziałem IX niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz inne dokument jeżeli wynika to z SIWZ.
- Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy. Upoważnienie do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, jeżeli nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę.
- W przypadku podpisania oferty, oświadczeń lub dokumentów przez pełnomocnika, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
- Wszelkie poprawki (zmiany) dokonane w treści oferty powinny być parafowane przez osoby wskazane w pkt 3 albo 4. Brak parafy powoduje uznanie poprawki za nieistniejącą.
- W przypadku gdyby oferta, oświadczenia lub dokumenty zawierały informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca powinien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacje te powinny być umieszczone w osobnym wewnętrznym opakowaniu z napisem „Tajemnica przedsiębiorstwa”, trwale ze sobą połączone i ponumerowane. Nie mogą stanowić tajemnicy przedsiębiorstwa informacje podawane na otwarciu ofert, tj. informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie.
- Oferta musi obejmować całość przedmiotu zamówienia i być kompletna.
- W przypadku, gdy jakikolwiek składnik wzoru oferty nie dotyczy Wykonawcy należy wpisać „nie dotyczy”.
- Załączona do oferty kopia wymaganego dokumentu musi być opatrzona klauzulą „Za zgodność z oryginałem”, poświadczona za zgodność z oryginałem przez uprawnionego przedstawiciela /uprawnionych przedstawicieli Wykonawcy.
- Zaleca się ponumerowanie stron oferty wraz z załącznikami, oraz połączenie w sposób trwały wszystkich kart oferty i załączników.
- W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie przelicznik wg średniego kursu NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień. Ten sam kurs zamawiający przyjmie przy przeliczeniu wszelkich innych danych finansowych ( dot. np. złożonych referencji).
- Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
- Złożenie więcej niż jednej oferty lub złożenie oferty zawierającej propozycje alternatywne spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez Wykonawcę.
XIV. Sposób złożenia oferty.
- Wykonawca może złożyć jedną ofertę. Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu,
uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie powinno być oznaczone nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy, zaadresowane do Zamawiającego na adres: Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie, Sumin 38, 83-200 Starogard Gdański.
- Koperta powinna posiadać następujące oznaczenia:
„Nie otwierać przed dniem 31.01. 2020r. o godz. 13.00.
Oferta na: „Zakup i dostawę oleju opałowego lekkiego do budynku Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie”.
- Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty przed upływem terminu składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty musi być złożone jak powyżej. Koperta powinna zostać dodatkowo oznaczona „Zmiana” lub „Wycofanie”. Wykonawca nie może wycofać oferty ani wprowadzić jakichkolwiek zmian w treści oferty po upływie terminu składania ofert.
XV. Miejsce i termin składania ofert.
- Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w Publicznej Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie, Sumin 38, w pokoju nr 101 (kancelaria), parter.
- Termin składania ofert upływa dnia 31.01.2020r. o godz. 12.00.
- Oferty otrzymane przez Zamawiającego po podanym terminie zostaną zwrócone Wykonawcom bez otwierania.
XVI. Otwarcie i ocena ofert.
- Otwarcia ofert dokona komisja przetargowa w siedzibie Zamawiającego w Publicznej Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie, Sumin 38, 83-200 Starogard Gdański, w pokoju nr 101 (kancelaria) /parter/ w dniu 31.01.2020r. o godz. 13.00.
- Kolejność otwierania ofert będzie zgodna z kolejnością rejestracji ich wpływu do siedziby Zamawiającego.
- Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania.
- Podczas otwarcia ofert Zamawiający ogłosi nazwy i adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia i warunków płatności zawartych w ofertach.
- Wykonawca, który nie będzie obecny przy otwieraniu ofert może wystąpić do Zamawiającego z wnioskiem o przesłanie informacji ogłoszonych w trakcie otwarcia ofert. Informacje te Zamawiający prześle niezwłocznie Wykonawcy.
- W toku dokonywania badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
- Zamawiający poprawia w ofercie:
1) Oczywiste omyłki pisarskie,
2) Oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) Inne omyłki polegające na niezgodności ofert ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
XVII. Opis sposobu obliczenia ceny.
- Każdy Wykonawca winien wyliczyć cenę oferty wg zasad określonych w Formularzu cenowym – załącznik nr 1 do SIWZ. Cenę 1 litra oleju opałowego należy skalkulować zgodnie z ceną hurtową netto obowiązującą u producenta na dzień ogłoszenia przetargu, tj. 21.01.2020r.
- Cena ofertowa jest ceną rozliczeniową obliczoną wg współczynnika narzutu, który nie podlega zmianie w trakcie trwania umowy.
- Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- Wszelkie zaokrąglenia w ofercie należy przeprowadzić zgodnie z zasadami
matematycznymi.
- Współczynnik narzutu należy obliczyć jako iloraz ceny Wykonawcy oraz ceny hurtowej producenta z dokładnością do czterech miejsc po przecinku, wg cen obowiązujących u producenta na dzień ogłoszenia przetargu, tj. 21.01.2020r.
- Cena ofertowa winna zawierać koszty oleju, koszt dostawy, w tym koszt transportu do
zamawiającego, koszty badań, koszt rozładunku i wszelkie inne koszty, bez których wykonanie zamówienia byłoby niemożliwe.
- Cena ulega zmniejszeniu lub zwiększeniu odpowiednio do zmniejszenia lub zwiększenia ceny hurtowej producenta w dniu rzeczywistej dostawy.
- Wykonawca każdorazowo ma obowiązek udokumentować wysokość ceny producenta w dniu rzeczywistej dostawy.
- Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym, a przyszłym Wykonawcą zamówienia odbywać się będzie w złotych polskich PLN. Zamawiający nie dopuszcza możliwości rozliczeń w innych walutach.
- Podstawa płatności: Rozliczenie następować będzie za ilość rzeczywiście dostarczonego oleju opałowego każdorazowo po dostawie. Wartość dostawy obliczona będzie jako iloczyn ilości oleju wg licznika dystrybucyjnego oraz ceny za 1 litr oleju. Cena jednostkowa obliczana będzie każdorazowo jako iloczyn ceny hurtowej netto producenta na dzień złożenia przez Zamawiającego zgłoszenia o zapotrzebowaniu pomnożonej przez zgodny z formularzem cenowym (ofertą i umową) współczynnik narzutu. W cenie jednostkowej oleju należy uwzględnić: koszty zakupu, dystrybucji, transportu oleju, koszty badań itp. wszelkie koszty pośrednie, narzuty oraz podatki. Dostawca zobowiązany jest do określenia jednostkowej ceny ofertowej a następnie ceny jednostkowej sprzedaży w stałym powiązaniu z ceną hurtową oleju oferowaną przez producenta, którego jest dystrybutorem, za pomocą współczynnika narzutu. Do cen netto doliczony będzie podatek VAT w wysokości obliczonej wg stawek obowiązujących w dniu sprzedaży, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług.
XVIII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz
z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
- Zamawiający wybierze na realizatora zadania tego Wykonawcę, którego oferta została określona jako zgodna z wymogami dokumentów przetargowych i który zaoferował najkorzystniejsze warunki, posiada wymagane kwalifikacje, a oferta jego uzyska maksymalną ilość punktów.
- Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Lp.
|
Kryteria brane pod uwagę przy ocenie oferty
|
Znaczenie
|
1
|
Cena oferty brutto
|
100%
|
- Wybór oferty nastąpi poprzez ranking ofert na podstawie punktów uzyskanych przez
poszczególną ofertę.
- Sposób dokonywania oceny ofert i przydzielania punktów:
a. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta nieodrzucona, która uzyskała największą ilość punktów.
b. Ilość punktów obliczona według poniższego wzoru zostanie przyznana poszczególnym
ofertom
cena oferty najtańszej
ilość punktów za cenę oferty = --------------------------------- x 100 max 100 pkt.
cena oferty punktowanej
- Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy w ofertach dodatkowych nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
- Zamawiający odrzuci ofertę, zgodnie z przepisami art. 89 Pzp.
XIX. Zamawiający nie wymaga złożenia wadium.
XX. Zabezpieczenie – nie wymaga się złożenia zabezpieczenia.
XXI. Zasady składania ofert wspólnych przez przedsiębiorców:
- W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie:
a) w przypadku wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
b) Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
c) oferta musi być podpisane przez wszystkie podmioty lub upoważniony podmiot, o ile taka
reprezentacja wynika z pełnomocnictwa.
d) jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, wykonawcy
zobowiązani będą przed zawarciem umowy, do przedłożenia umowy regulującej współpracę tych podmiotów.
- Umowa regulująca współpracę podmiotów składających wspólnie ofertę powinna zawierać
m.in.:
a) określenie celu gospodarczego,
b) oświadczenie podmiotów o przyjęciu odpowiedzialności solidarnej,
c) wskazanie podmiotu, któremu powierza się prowadzenie spraw i reprezentację na zewnątrz,
d) oznaczenie czasu trwania umowy, wymaga się aby czas trwania umowy nie był krótszy niż
okres realizacji zamówienia oraz okres gwarancji rękojmi,
e) zakaz zmian w umowie bez zgody zamawiającego.
- Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
XXII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujące Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej z Działu VI ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.).
XXIII. Opis sposobu udzielania wyjaśnień dotyczących Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Wyjaśnienia udzielane będą pisemnie w trybie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych.
- Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w formie pisemnej.
- Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie udzielić wyjaśnień, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert – pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
- Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamawiający przekazuje wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawnienia źródła zapytania, oraz informację zamieszcza na stronie internetowej.
- W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert
zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę specyfikacji
zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano
specyfikację istotnych warunków zamówienia, i zamieszcza ją także na stronie internetowej bip.pspsumin.pl
- Jeżeli zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, zamawiający zamieści ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
- Przekazane oferentom informacje stają się częścią SIWZ i są wiążące dla Wykonawców
i Zamawiającego.
- Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, oraz zamieszcza informację na stronie internetowej.
- Zamawiający informuje, że nie zamierza zwołać zebrania oferentów.
XXIV. Wybór oferty i zawiadomienie o wyniku postępowania.
- Przy dokonywaniu wyboru oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie stosował wyłącznie zasady i kryteria określone w niniejszej SIWZ.
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia Wykonawców, którzy złożyli oferty o:
1) Wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy) albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsce zamieszkania i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację;
2) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne;
3) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne;
4) Terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 lub 2, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.
- Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zamieści informację, o których mowa powyżej, również na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym.
- Wybranemu Wykonawcy, odrębnym pismem zostanie wskazane miejsce i termin podpisania umowy.
XXV. Informacja dotycząca formalności jakie powinny zostać dopełnione przy wyborze oferty w celu zawarcia umowy.
- Zamawiający udzieli zamówienia oferentowi, którego oferta odpowiada zasadom u Pzp,
warunkom specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz uznana będzie za najkorzystniejszą.
- Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej, zgodnie z art. 94 ustawy Pzp.
- Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 Pzp.
- Zamawiający przewiduje następujące rodzaje i warunki zmian w treści umowy, która zostanie zawarta z wybranym Wykonawcą:
1) powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
2) zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany w trakcie obowiązywania niniejszej umowy stawki podatku VAT,
3) zmiany formalno – prawne (w szczególności zmiana rachunku bankowego, zmiany
adresowe),
4) innych warunków umowy jeżeli w chwili zawarcia umowy nie znane były fakty mające na nie wpływ, przy jednoczesnym założeniu, że zakres zmian spowoduje następstwa korzystne dla Zamawiającego.
- Zmiany i uzupełnienia, o których mowa w ust. 4 wymagają formy pisemnej.
- Nie stanowią podstawy do zmiany umowy i nie wymagają formy pisemnej zmiany wartości brutto umowy w przypadku:
1) zmiany ilości dostarczanego oleju opałowego w odniesieniu do szacunkowej;
2) zmiany ceny jednostkowej 1 litra oleju opisanej w rozdziale XVII ust. 10.
XXVI. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych oraz wariantowych.
XXVII. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających,
o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7.
XXVIII. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
XXIX. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
XXX. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
XXXI. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
XXXII. Zamawiający nie zamierza udzielić zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
XXXIII. Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się drogą elektroniczną.
XXXIV. W zakresie nieuregulowanym w SIWZ stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień
publicznych z dn. 29 stycznia 2004 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.)
Wykaz załączników do SIWZ:
- Formularz oferty.
- Oświadczenie o spełnieniu warunków do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
- Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia.
- Projekt umowy.